Финансиране на микро-, малки и средни предприятия за адаптиране на дейността им в контекста на COVID-19
На 15 октомври 2020 г. Управляващият орган на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 (УО на ОПИК) обяви за обществено обсъждане процедура за подбор на проекти „Адаптиране на дейността на МСП в контекста на COVID-19“. В този материал са описани накратко основните параметри на процедурата и как ще се кандидатства по нея. Важно е да отбележим, че тя все още не е открита за кандидатстване и е възможно преди това да бъдат внесени промени в условията за кандидатстване.
1. Допустими кандидати
Допустимите кандидати са микро-, малки или средни предприятия по смисъла на Закона за малките и средни предприятия, които отговарят на следните критерии:
Кандидатите ще могат да заявяват подкрепа само за основната си икономическа дейност. Кодът на основна икономическа дейност ще се проверява въз основа на данни за 2019 г.
2. Размер на помощта
Минималният и максималният размер на безвъзмездната финансова помощ зависят от вида на кандидатстващото предприятие съгласно разпоредбите на ЗМСП:
Безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по процедурата, може да бъде в максимален размер на 10 % от нетните приходи от продажби на микропредприятие, 5 % от нетните приходи от продажби на малко предприятие и 2,5 % от нетните приходи от продажби на средно предприятие.
Важно е да се отбележи, че процентът на съфинансиране по процедурата е 70%. Остатъкът от общите допустими разходи по проекта следва да е съфинансиран чрез собствени средства на кандидата или със средства от външни източници, които изключват всякаква публична подкрепа.
3. Допустими за финансиране дейности и разходи
Допустими за финансиране по процедурата ще са дейности за реорганизация и адаптиране на работните места и/или промени в процесите и моделите на работа в микро‑, малки и средни предприятия, свързани със създаване на здравословни и безопасни условия на труд в условията на COVID-19.
Допустими ще са разходи за дългосрочни материални и нематериални активи (ДМА и ДНА), разходи за материали и консумативи както и разходи за строително-монтажни работи (СМР).
Други допустими разходи включват:
От друга страна, условията за кандидатстване предвиждат и редица недопустими за финансиране разходи, сред които са (посочването не е изчерпателно):
4. Процедура по кандидатстване и необходими документи
Кандидатите по процедурата трябва да представят следните документи изцяло по електронен път:
При одобрение, кандидатите ще трябва да представят допълнителен набор от документи.
Оценяването на кандидатите ще бъде извършвано на два етапа - оценка на административното съответствие и допустимостта (етап 1) и техническа и финансова оценка (етап 2).
Общественото обсъждане на процедурата ще продължи до 22 октомври 2020 г. и все още няма яснота кога условията за кандидатстване ще бъдат обявени в окончателния си вариант, а процедурата – открита за кандидатстване. Поради това, следва да отбележим, че са възможни редакции в условията за кандидатстване преди откриването ѝ.
Настоящият материал не е изчерпателен, има само общ информативен характер и не представлява конкретен съвет или консултация. В случай, че имате въпроси, моля, не се колебайте да се свържете с нас на тел. + 359 2 9433700, факс + 359 2 9433707, e-mail: office@afa.bg или на адрес: гр. София 1504, ул. "Оборище" № 38.
АФА СЕ ПРИСЪЕДИНЯВА КЪМ BDO
ВОДЕЩАТА БЪЛГАРСКА ОДИТОРСКА И КОНСУЛТАНТСКА ФИРМА АФА СЕ ПРИСЪЕДИНЯВА КЪМ BDO INTERNATIONAL
Тече кампанията за изготвя ...
Тече кампанията за изготвяне на годишни данъчни декларации за 2022 г. на физическите лица
Всички публикации